środa, 25 marca 2015

MLEKO ROŚLINNE

 
Hej,
Kilka tygodni temu wprowadziłam kolejną zmianę w mojej diecie, a mianowicie zastąpienie mleka krowiego - roślinnym, oczywiście tam gdzie jest to w miarę możliwe.
Dlaczego ? W ostatnim czasie przeczytałam wiele artykułów, wywiadów, poglądów ( nie tylko w internecie ) na temat złego wpływu białka zwierzęcego na nasze zdrowie. Całe to moje zainteresowanie tym tematem zapoczątkowała książka " Nowoczesne zasady odżywiania ". Postanowiłam więc, chociaż w niewielkim stopniu ograniczyć jego spożycie.

Plusy 

- Nie zawiera białka zwierzęcego - Na ten temat już niedługo nieco więcej na blogu.

- Wiele smaków do wyboru - Tutaj wyliczać można by było w nieskończoność. W różnych sklepach można znaleźć mleka robione z różnych roślin, różnych firm, z różnymi dodatkami.

- Bez dodatku cukru - To akurat nie dotyczy wszystkich mlek, a tylko części z nich. Niestety trochę trzeba się naszukać, żeby znaleźć niesłodzone.

- Kaloryczność - jest to zależne od rodzaju rośliny, z jakiej napój został zrobiony. Waha się ona między kalorycznością mleka krowiego 0,5% tłuszczu, a tego 2%.

Minusy

- Cena - Za karton o pojemności 1l musimy zapłacić od 6zł do 17zł - w zależności od firmy oraz rodzaju.

- Dostępność - Nie znajdziemy ich w każdym supermarkecie. Trzeba wiedzieć, gdzie są sklepy mające je w sprzedaży. Jednak nawet jeśli już takie są, to i tak wątpię, że znajdują się one tak blisko jak osiedlowe sklepy. Owszem, mleka roślinne kupimy w większych supermarketach, ale są one często słodzone oraz zawierają przeróżne konserwanty itp.

- Wielkość opakowania - Nie istnieją wersje mniejsze mlek, więc jeżeli ktoś nie da rady wypić takiego w 5 dni, to te napoje nie będą dla niego dobrym rozwiązaniem.



Gdzie kupić ?

Ja kupuję je w sklepach ze zdrową żywnością albo w warzywniaku, który jest bardzo blisko mojego domu. Mam więc jeden sklep z warzywami, owocami i mlekiem :).
Dobrym rozwiązaniem jest również zamówienie kilku kartonów w internecie. Jeśli stoją one zamknięte, nie zepsują się przez kilka miesięcy.

  Moje doświadczenia      

Do tej pory piłam mleka : orkiszowe, sojowe, ryżowe, jaglane i owsiane o smaku waniliowym. Moim faworytem jest zdecydowanie sojowe oraz owsiane, natomiast ryżowego nie polecam. Poszukuję również tego z orzechów laskowych lub migdałów, więc jeśli wiecie, gdzie można je znaleźć, koniecznie napiszcie.
Mleka nie używam do żadnego rodzaju ciast, bo po prostu takich nie robię. Raz na miesiąc zdarzy mi się jedynie przygotować placki ( używam wtedy tego roślinnego ). Do czego więc je zużywam ? Do kawy, owsianki oraz do koktajli. Piję je codziennie, zabieram ze sobą do szkoły i zawsze robię je, gdy ktoś do mnie przychodzi. Ostatnio się od nich uzależniłam.



Napiszcie, czy próbowaliście mleko roślinne, jeśli tak, to do czego najczęściej je używacie i jakie jest wasze ulubione :)

<< Klaudia >>  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz